Farlige veier:
E39 Mandal
RV-319 Svelvik
Vi følger her opp noen utvalgte veier. Si fra hvis du vil bidra ved å sende en e-post til: epost@bilaksjonen.no

Kommentarer:
Hittil har 36819 personer signert protestlisten!
Login medlem

{TITLE}  Tilbake.. 
Brev til AP  Brev til AP 
Skatt for parkering  Skatt for parkering 
Brev til KrF  Brev til KrF 
Rena - Kristiansand  Rena - Kristiansand 
Brev til Høyre   Brev til Høyre  
Bilpolitikk?  Bilpolitikk? 
Soneparkering  Soneparkering 

Klikk her for å lese mer om Timekiosk AS - din leverandør av websted, online timebestillingsløsninger og Internett baserte kassesystemer. Vi sponser www.bilaksjonen.no

Antall besøkende:
Personer: 1029937
Websider: 1683309

                               
Rena - Kristiansand

Jeg har den fornøyelsen å ha familien på Sørlandet mens jeg selv bor på Østlandet.

Dette gjør følgende:

Å kjøre fra Rena til Kristiansand er 48,99 mil med 0,56 pr mil utgjør dette 27,43 liter drivstoff. Sist jeg fylte kostet bensinen 9,28 pr liter som blir den nette sum av 255 kroner i drivstoffutgifter. Med min reiserute får jeg da kr 25,- i piggdekkavgift og kr 20,- bompenger inn til Oslo, kr 30,- for bompengene på ny vei ved Holmestrand og til slutt kr 20,- ved Brokelandsheia (men den gjelder også for Grimstad). Skulle jeg forville meg inn i Kristiansand sentrum er det ytterligere kr 10,-

Regnestykket er da:
                                   Sum                 Avgifter
Bensinutgifter                kr 255,-             178,5
Piggdekkavgift               kr  25,-               25,-
Bompenger                   kr  70                 70,-
Totalt                            kr 350,-             273,50

De reelle kostnaden bare for å kjøre blir da kr 76,50 for hele turen.

Tar vi med avgiftene til staten totalt for denne turen blir summen Kr. 350,-

Nå er jeg så heldig å ha en bil med cruise kontroll som gjør at jeg sjeldent er over fartsgrensen, men som folk sikkert har lagt merke til står de automatiske trafikk kontrollene omtrent som stakittgjerder nedover den vegen.

Alt jeg har å si er at vi må stemme på et parti som faktisk mener noe med å redusere avgiftene. Enten det eller faktisk bare å kjøre bilen vår så langt som den går med nåværende bensininnhold og si at nok er nok å sette bilen ifra oss. De interesseorganisasjonene som taler bilførerers sak ja de er mer opptatt av andre ting. Nå må vi ta saken i egne hender og gjøre noe.

Mvh,
Thorbjørn Homme

{QUERY}